Giriş yap
Kayıt Ol
Taverna Bülteni
EK - Oyuncunun Merkezi Kurallar

Yeni Oyuncular İçin Tavsiyeler

ErlikHan Çevrimdışı

Vikont

Dinar: 557

Kraliyet Dinari: 1

4 yıl önce

Tüm eski oyunculardan yorumlarda yeni oyunculara bir kaç tavsiyede bulunmalarını rica ediyorum.





Öncelikle yeni bir oyuncuysanız bilmeniz gereken bir sürü husus var, ben üzerlerinden başlangıçta sizi idare edecek kadar teker teker geçeceğim. Daha detaylı bilmek ve gerçekten hakim olmak istiyorum diyorsanız açıklamada vereceğim rehber arşivinde neredeyse her şeyi bulabilirsiniz.  


Öncelikle ilk başlangıçta hammaddelerinizi kesinlikle görevlerinize denk düşecek şekilde harcamanız gerekiyor. Rastgele bina dikerseniz gelişiminizi kendi elinizle baltalamış olursunuz. Erken aşamada görevlerin en azından binalar için olanlarını yaparak inşaatlarınızı yapın ki takılmayasınız.  Görevler için çekilen youtube videomuz için tıklayın.


Videoyu izlediğinizi baz alarak oyunla alakalı ilk açılışınızı yaptınız. Fakat önünüzde sandbox bir oyun buldunuz ve önünüzde bir çok seçenek var. Sağlıklı bir oyun için bazı kararlar vermeniz gerekiyor. 


Öncelikle en temel ayrıma gelelim. Kaynağı kendisi üreten, sürekli aktif olarak haritadan toplayan iki oyuncu vardır. 


Keşif eri(haritadan kaynak toplama): her ne kadar dezavantajlı hale getirilmiş olursa olsun oyuncunun aktifliğinin ödüllendirildiği sistemdir. Ancak unutulmamalıdır ki keşif için istenen kaynak her zaman bulunamaz, yakınınızda rakip bir keşif oyuncusu varsa potansiyelinizi birlikte baltalarsınız. Yine de Empatoor isimli oyuncu iki sunucudur keşif ile hızlı bir yükseliş yakalamayı başardı.  Keşif gidenler daha az bina inşaa ettiği için daha erken ev, fırın, askeri binalar, onur binaları kurabilir. Erken oyunda avantaj elindedir.


Üretimci oyuncu: Erken oyunda biraz geri kalabilir, sıkılabilir. Çünkü düzgün bir üretim oluşturmak için keşif giden oyuncudan hem daha fazla bina basmalıdır hem de daha fazla araştırma puanı harcamalıdır. Burada oyunun uzun ve orta vadesi devreye giriyor. Örneğin keşif giden bir oyuncu sınav haftasında ya da işinin yoğun bir döneminde bir hafta oyuna giremediğinde araştırma yapmadığı(ya da az yaptığı) üretime muhtaç kalıp gelişimi duraklarken, üretim oyuncusu günde 3-4 kontrol ile gelişimine devam edebilecek. Hem aktif olup hem üretimci olmak tabii ki mümkün. Üretimci daha fazla araştırma puanı harcar, üretim binalarından dolayı erken oyunda askeri, onur binaları ve nüfus&gelir için önemli olan fırın/ev binaları gibi çokça inşa edilen binaları inşaa etmekte biraz daha geriden gelir. Oyunun ilerleyen aşamalarında kaynak sıkıntısını düşünmesine gerek yoktur.  


Bu iki temel oyuncu ayrımını öğrendiğimize göre biraz daha önemli olan taktik-birim güçlendirmesine gelelim. Öncelikle  erken oyunda kendinize bir asker sınıfı seçmeniz, araştırmalarınızı ve askeri binalarınızı ona göre inşaa etmeniz gerekiyor. Örneğin şövalye birimini kullanacak bir oyuncu bir çok konuda avantajlıdır ancak maliyeti çoktur. Saldırıda ve savunmada çok iyi olan şövalye bir çok oyuncunun tercihidir. Ancak okçu kale&şehir savunmalarında defansına bonus aldığı için okçunun defans araştırmasının fullenmesi de çok yaygındır. Bu konunun detaylarını anlamak için rehberleri okumanız gerekiyor. Kısacası kendinize erken ve orta oyun için bir askeri birim seçmeniz, taktiğinizi ona göre arttırmanız(her günün sonunda +1 puan artıyor maksimum 25 ve bu taktik birimin saldırı ve savunmasına toplamda +50 şer bonus veriyor) gerekiyor. 


Özetle oyunda bir çok şey kendi içlerinde bağıntılıdır. Örneğin Ev kurarken vatandaşların tüketeceği saatlik erzağı düşünmeli ve buna göre fırın kurmalısınız. Araştırma ve inşaat yaparken geleceğe yönelik düşünmelisiniz. Olay sadece ''x kaynağım var şunu inşaa edebiliyorum'' değil. Olay kendinize bir kaç yol ayrımı seçip hesabınızı oturtmakta. Daha detaylı bilgi almak için sindire sindire rehberleri okuyun. Oyunu tek bir günde değil de bize sorular sorarak, ağır ağır öğrenebilirsiniz acele etmeyin. Yine de temel prensipleri öğrenin ki dönüşü olmayan şekilde hesabınızı geri çekmeyin. 















Ayrıca diğer oyuncu tavsiyeleri için: 

Eski beta oyuncusu Keykubat'ın tavsiyeleri için tıklayın.

Ticarette ve üretimde en iyilerden olan Mastic'in ekonomik tavsiyesi için tıklayın.


Tüm rehberlere ulaşmak için: Rehberler arşivi

9 kişi beğendi

rooney Çevrimdışı

Baron

Dinar: 109

Kraliyet Dinari: 0

4 yıl önce

Yeni oyuncular oyunun özelliklerini tam bilmedigi için onura pek önem vermiyorlar halbuki tüm eski oyuncuların  arastırmalarda ilk fulledigi şeylerden biridir

5 kişi beğendi

GOSOZTY Çevrimdışı

Vikont

Dinar: 370

Kraliyet Dinari: 0

4 yıl önce

Odun tas erzak demir ihtiyaclarini fazlasiyla uretimi olduktan sonra askeri uretime gecnelerini oneririm
3 kişi beğendi

Kroisos Çevrimdışı

Ekip Lideri

Dinar: 398

Kraliyet Dinari: 2

4 yıl önce

Konu gayet yararlı, paylaşım için teşekkürler.

2 kişi beğendi

ErlikHan Çevrimdışı

Vikont

Dinar: 557

Kraliyet Dinari: 1

4 yıl önce

Kroisos

Konu gayet yararlı, paylaşım için teşekkürler.

Teşekkür ederim.



GOSOZTY

Odun tas erzak demir ihtiyaclarini fazlasiyla uretimi olduktan sonra askeri uretime gecnelerini oneririm

Katılıyorum

rooney

Yeni oyuncular oyunun özelliklerini tam bilmedigi için onura pek önem vermiyorlar halbuki tüm eski oyuncuların  arastırmalarda ilk fulledigi şeylerden biridir

Haklısın bu da genellikle gözardı ediliyor.

1 kişi beğendi

ErlikHan Çevrimdışı

Vikont

Dinar: 557

Kraliyet Dinari: 1

4 yıl önce

Güncel, yeni oyunculara tavsiye edebilirsiniz.

ErlikHan Çevrimdışı

Vikont

Dinar: 557

Kraliyet Dinari: 1

4 yıl önce

Ekonomik tasiye: Savaş yapmadığınız ya da herhangi bir npc ye saldırmayacağınız zamanlarda asker basılı beklemeyin. Saatlik boşuna gelirini gidiyor, askeri basıp saldırın. 

2 kişi beğendi

Cherrybeans Çevrimdışı

Soylu

Dinar: 400

Kraliyet Dinari: 0

4 yıl önce

Teşekkürler

2 kişi beğendi

Kroisos Çevrimdışı

Ekip Lideri

Dinar: 398

Kraliyet Dinari: 2

2 yıl önce

Calradia Online'a yeni başlayan oyuncuların başlangıç stratejilerini oluşturmaları için faydalı bir konu.*


*Öne çıkarma yorumu.

1 kişi beğendi