Giriş yap
Kayıt Ol
Taverna Bülteni
EK - Oyuncunun Merkezi Kurallar

Feedback

memokal Çevrimdışı

Özgür

Dinar: 0

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

Selam konuyu açacak bir yer bulamadım sanırım normal konu olarak açmak en mantıklısı olacak ben oyun için bazı feedbackler vermek istiyorum bunları maddeler halinde buraya yazacağım doğru bulduğunuz yada haklısın dediğiniz konulara değinip ilerleyen zamanlarda düzeltirsiniz yada yenilik olarak getirirsiniz...

Oynanış : 
1) B
en ve kuzenim dün gece biraz kafa patlattık. Oyunda bariz bir et metası var. Bir tane yemek evi sıfır geliştirmeyle 75 et getiriyor ancak full gelişmiş oduncu evi 90 odun getiriyor. Şehirlerde Sabit ekonomi olması sebebiyle bu durum eti bir exploid haline getiriyor. Sadece oduncu olarak bir taktik kurmak oyunu bu şekilde bir stratejiyle oynamak çok mantıklı değil. Mesela şuan server resetlense oduncu kasmazdım. Sadece Taş kasan kuzenimin durumu ise daha vahim. Bir taş binasından 60 alıyor full geliştirmeyle. Eğer şehirlerde sabit ekonomi olmasaydı(tüm malzemeler 150 altına sabitlenmiş) ben odunlarımı 300 altından aşağı koymazdım mesela ancak enflasyon yüzünden öyle yada böyle uzayan oyunda zırh ve kılıç dışında herşey 1 paraya kadar düşecek bunun farkındayım. Her neyse.  Bu ön bilgileri verdikten sonra asıl konuya geleyim. 

Öneri : Odun ve Taş çok değersiz demirin üzerine bir strateji kurulması ise imkansız. Bu yüzden en azından odun ve taş için kılıç yay gibi malzemelerde üretimde bunların harcanmasını öneriyorum yada şehirlerde yeni bir arayüzle serbest ekonomi arz talep sistemini kurulmasını öneriyorum. Yada yeni bir balance oluşturulursa ve taş, odun ve demir bir şekilde oyunun sonunda da değerli hale gelebilirse o da olur.

2) Kalelere gönderilen malzemeler ve Askerler geri alınamıyor gönderilemiyor. Bu durum biraz can sıkıcı çünkü ben oyunun başında kalelere odun sattığımı sanarak 21k odun yollamışım kaleye. Kaleyi aldıktan sonra bile odunlarımı geri alamayışım ve şu günlerde çok fazla oduna ihtiyacım oluşu hoş değil. 

Öneri : Kaleye gönderilen Tüccarlar taşıyabildikleri kadar odunu aynen geri getirebilsinler yada askerler aynen geri gelebilsinler.

3) Animasyonlar ve Harita için basit güncellemeler gelirse çok güzel olur. Mesela Köyler arasında yollar tıpkı arkaplan resmindeki oyun haritasındaki gibi yada bir yere asker tüccar gönderdiğimizde yürüyen animasyonlu zamana senkronize olmuş şekilde minik canlandırmalar hoş olabilir

4) Kaleler daha fazla onur getirmeli ve alması zor olmalı, hiç şehrim olmadı ama şehir için 1000 onur veriyorsa bence bu arttırılmalı bilmediğim bir konu şehirler ancak kaleler aldıktan sonra o kadar da worth değiller çünkü hem altın yiyorlar hem vergi artıyor korumasıydı kale kule yapmasıydı tüm bunlar için tek kazanç 500 onur bence değersiz birde kale ele geçirmesi çok kolay bu konuda bir düzenleme gelebilir belki..

5) Haritada toplayıcılar tüccarlar ve ordular kol geziyor ancak başkaları bunlara müdahale edemiyor. Bence oyuna daha fazla hareket gelmesi için başkasının tüccarlarına yoldayken saldırma yada askerlerine yoldayken saldırma yada gittiği yerde pusu kurma gibi farklı şeyler yapılabilmeli mesela sırf bunun için ordu hızı kasıp başkasının tüccarı dönerken yoldan kesmeye yağmalamaya çalışılması gibi farklı oynanış tarzları ortaya çıkabilir. Yada tüccar hızı toplama hızı kasılarak başkasının yetişmesi engellenebilir.

Öneri : Böyle bir sistem oyuna gelirse Tüccar yada Toplayıcıları esir alma gibi özelliklerde olmalı askerler diyelim savaşı kazandı ve karşının tüccarlarını esir aldı böylece tüccar sahibine 100 altından daha ucuz bir meblaya esirleri geri verme teklifi sunabilir ve hem kendisi altın kazanmış olur hemde düşmanına altın kaybettirmiş olur. Bu sistemde bir oyuncuya Altın zararı verdirebilmekte oyunun bir mekaniği haline gelecek böylece. Ancak bu sistem çok suistimal edilebilir olabileceğinden bunu yapabilmek için bir Araştırma Serisi koyulabilir oyuna böylece herkes bunu yapamaz yada yapmaya çalıştığında başarılı olamaz.

6) Oyuna roleplay amaçlı npclerden gelen durumsal mesajlar eklenmeli. Aklıma tam olarak bir şeyler gelmiyor şuan ancak biraz düşünülürse herkes bir şeyler bulur bunun için mesela yüksek vergi veren köyler başka şehir lordlarına yada kalelere yardım mesajları atsın gibi..(bu var mı bilmiyorum hiç böyle bir şeyle karşılaşmadım)

Yenilikçi Öneriler : 

1) Yukarıda tüccarlara, toplayıcılara ve ordulara saldırılabilmesiyle ilgili bir öneride bulundum bu öneriye yenilikçi bir önerim daha olacak. Mesela Patrol(Devriye) sistemi üstteki oynanış önerisiyle birlikte oyuna gelirse güzel olur. Biz haritada yuvarlak logoların içinde düşman npc ler görüyoruz hayduttur kurttur. Buna benzer yuvarlar logoları kendimiz haritanın istediğimiz yerine devriye olarak kendi askerlerimizi koyabilirsek Belli yollarda belli bir menzile sahip olan bu asker grupları tüccarları ve giden toplayıcıları koruyabilir. yani genel olarak haritanın bir yerine belli sayıda asker koyacağız onun belli bir alan çerçevesi olacak o alan çerçevesinde bir olay oldumu müdahale edecekler.

Öneri : Haritanın heryerinde asker devriyeler görmememiz için devriye yapma sayısının bir Araştırmaya ve Ünvan sahibi olmaya bağlanması gerekiyor tıpkı köy sahibi olmak ve mülk sahibi olmak gibi.


2) Oyun şuan savaş mekaniklerine asker tipi eklenmeli. Mesela şuan 5 farklı asker tipi ve bunlar şuan için yeterli ancak gerçek calradia da asker tipleri var biliyorsunuz. Rodokluların mızrakçıları, Khergit lerin atlıları gibi. Oyuna Asker tipi eklenmeli diye düşünüyorum mesela şuanki sistemde birbirini counterlayan askerler üzerinden bir sistem kurulmuş bu counter sistemi güzel ancak late game de en çok atlısı olan kazanacak. Kültür sistemi eklenirse oyuna kültürlerin diyelim 3 farklı askeri var ve bu askerler bilmem ne kültürünün askerine karşı üstün güçlere sahip gibi şeyler eklenebilir. Böylece herkes her askere erişim sağlayamaz ve oyunun sonuna doğru en çok atlısı olan değil en iyi ittifakları kuran  ve doğru yoldaşlarla ilerleyenler savaşları kazanırlar.

3) Ordu birleştirerek saldırmak... Doğru ittifaklardan bahsetmişken buna değinmeden geçemem. Birlikte saldırma ve asker birleştirme mekaniği eklenmeli. Bunu klanlara komutan sistemi ekleyerek yapabilirsiniz diye düşünüyorum. Yani bir komutan seçilir. Komutan bir yere logo yada ikon koyar haritada herkes oraya askerlerini yollar ve komutan o askerlerle istenilen bir yere saldırabilir gibi.. Yada daha geniş düşünüp daha serbest bir sistemde kurabilirsiniz.

Şimdilik önerilerim bunlar zaten bu dediklerimin yapılması çok uzun sürecek şeyler olduğu için daha fazla da abartıp hayal gücümle sizi yormak istemiyorum herkese iyi geceler ve iyi günler.

5 kişi beğendi

GOSOZTY Çevrimdışı

Vikont

Dinar: 370

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

Hocam ağzınıza sağlık

2 kişi beğendi

Sipahi Çevrimdışı

Ayan

Dinar: 25

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

Kaleye giden askerler geri alınabiliyor. En üstte köyünün adının yazılı olduğu sağ ve sol ok tuşlarına tıklarsan geçişler yapabilirsin.


1. Önerine ise katılmıyorum. Ben tüm oyun odun+taşı fulleyerek gittim ve hammadde sıkıntım oldukça azaldı. Sadece üretim giderek oyunda ilk 3'e girebildim. İlerde odun ve taşın değerinin azaldığına da çok katılmıyorum. Taş, sur ve kule dikmede önemli iken odun zaten direk her binada önemli hale geliyor. Şu an bir yer kurmak istesem 25k odun istiyor mesela.


Diğerlerine ise katılıyorum. Eklemek istediğim diğer şey ise okçuların +50 savunma bonusu vermesi AŞIRI SAÇMA. Taktiklerin kısıtlanması demek bu. Herkesin artık savunma için okçu, saldırı için kılıçlı basacağı çok BESBELLİ. Ee bu da oyunun stratejisini öldürüyor ki. O yüzden bu +50 savunma bonusunun hiç olmazsa nerflenmesi gerektiğini düşünüyorum. Haksız mıyım?

Ikadios Çevrimdışı

Genel Forumlar Lideri

Dinar: 3048

Kraliyet Dinari: 1

5 yıl önce

2- Üstte arkadaşımız cevaplamış askerler geri gönderiliyor. Ama müttefik birinin kalesinden asker gönderirken sadece ken köyüne gönderebilir. Müttefikler senin köyüne destek atamaz. Kale ile ilgili ilerde farklı özellikler geleceği için şuan gönderilen kaynaklar geri alınamıyor. 
3- İlerleyen zamanlarda eklenecektir. 
4-Kalelerin amacı kalabalık askerleri bir araya toplamak aslında. Askeri üs olarak görebiliriz. Oyuncu sayısının artmasıyla kalelerin yanına daha çok köy gelecek böylece gelir etme şansı olacak. 
5- Şuan tüccarlara saldırma olması doğru olmaz bence. Sistem farklı çünkü. O zaman tüccarların yanına korumak amaçlı ordu da eklenmeli. 
Ayrıca Sipahi senin okçu yorumuna katılmıyorum. Kuşatma savaşlarında gerçek hayatta da okçuların avantajı bulunuyor. Bir yeri kuşatmak çok kolaylaşır dediğin gibi olursa. Warband da bile 100 Rodok okçusu ile rahatlıkla misli ordulara direnme şansın oluyor. Ayrıca ilerleyen dönemlerde toplar yaygınlaşacak. Topların saldırı gücünü geliştirerek rahatlıkla okçuları saf dışı bırakma durumu olacak. 

 Son olarak bu tür fikirleri Genel Görüşler ya da Öneriler kısmına yazmak daha doğru olur. 

Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler. 

1 kişi beğendi

memokal Çevrimdışı

Özgür

Dinar: 0

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

Merhaba ben bir kaç feedback daha eklemek istiyorum.

1) Oyundaki hammadde gelirleri saatlik yazılıyor ancak bu hammaddelerin gelişleri oyuncuya dakikalık gelse daha güzel olur mesela saatte 60 geliyorsa dakika da 1 madde her sayfa yenilenmede gelmeli

2) Tüccarlarla gönderilen malzemeleri paket(stacked) gönderiyoruz. mesela bir paket hammadde 250 üzerinden dönüyor ancak bazen küsüratlı sayılarda iş yapabiliyor ancak paket olmadığı için gönderemiyorum tüccarlarla. Tüccarla malzeme gönderme arayüzünde tik olmalı "paketle" şeklinde, seçili olmadığı zaman küsüratlı göndermeye izin vermeli elimizle sayıyı girmeliyiz.

3) Bu tür web tabanlı oyunlarda oyunun bir amacı olmalıdır çünkü amaçsız bir şekilde ilerlendikçe oyuncuların hevesi ve oyunun hype ı azalır. Oyuna bir amaç eklenmeli ve o amaç elde edildiğinde oyun bitmeli ve yeni server başlama zamanı ve tarihi verilmeli. Böylece hem enflasyon artık bir sorun olmaktan çıkacaktır hemde oyun tadında sıfırlanıp tadı tuzu kaçmadan herkes farklı stratejilerle yeniden oyunu oynayabilir olacaktır. Çünkü oyun her gün daha az tat vermeye ve monotonlaşmaya başlıyor bir amaç olmadan ve savaşlar tat tuz vermemeye başlıyor.
4) Oyunda köy ele geçirme varmı? yoksa kesinlikle hardcore elementler eklenmeli birine geri dönüşü olmayan zararlar verilebilmeli böylece oyuncular ittifaklara daha çok önem verecektir ancak tabi ki bu çok kolay olmamalı bir oyuncuyu 4 gün ele geçirme kuşatmasında tutunca mesela köyünü ele geçirme olsun.. gibi.  bunun için araştırma falan konulabilir.

5) Oyunda ki üretim binalarına motivasyon mekaniği eklenebilir. Ne demek istiyorum? : Şuanki ekonomide bir evden full dizmek hiç mantıklı değil çünkü belli bir sayıdan sonra o evin yapılma maliyetini kendisinin karşılayabilmesi için 1 haftadan daha uzun bir süre gerekebiliyor. Bu da o evi yapmak yerine oyuncuyu altına ve diğer şeylere yöneltiyor aslında bu iyi mi kötü bir şey mi bilemedim ama ev sayısı arttıkça toplam getiri motivasyondan artarsa belki daha iyi olabilir bunu da not olarak ekliyim buraya.




Sipahi

Kaleye giden askerler geri alınabiliyor. En üstte köyünün adının yazılı olduğu sağ ve sol ok tuşlarına tıklarsan geçişler yapabilirsin.


1. Önerine ise katılmıyorum. Ben tüm oyun odun+taşı fulleyerek gittim ve hammadde sıkıntım oldukça azaldı. Sadece üretim giderek oyunda ilk 3'e girebildim. İlerde odun ve taşın değerinin azaldığına da çok katılmıyorum. Taş, sur ve kule dikmede önemli iken odun zaten direk her binada önemli hale geliyor. Şu an bir yer kurmak istesem 25k odun istiyor mesela.


Diğerlerine ise katılıyorum. Eklemek istediğim diğer şey ise okçuların +50 savunma bonusu vermesi AŞIRI SAÇMA. Taktiklerin kısıtlanması demek bu. Herkesin artık savunma için okçu, saldırı için kılıçlı basacağı çok BESBELLİ. Ee bu da oyunun stratejisini öldürüyor ki. O yüzden bu +50 savunma bonusunun hiç olmazsa nerflenmesi gerektiğini düşünüyorum. Haksız mıyım?

Taş sur bina bunlar önemli şeyler değil çünkü kaleler worth kaynaklar değil sadece köylerin olsa ve et üzerine bir taktikle çok çok çok daha hızlı ilerleyip hem zengin hem hızlı şan alabilirsin. Oduncu taktiği ortalama bir taktik ancak orta oyundan sonra çok geri düşüyorsun. Bende odun fulledim ilk olarak fakat o zaman buna karar verirken matematiğini yapmamıştım işin.  Savaşçı taktik izleyen biri eğer agresif oynasaydı beni haritadaki bir odun node u gibi kullanıp sürekli yağmalayabilirdi oyunun başından beri. saat başı beleş 1k odun kim istemezki? :D

Kroisos Çevrimdışı

Ekip Lideri

Dinar: 398

Kraliyet Dinari: 2

5 yıl önce

ilkkanisibol'un verdiği cevaplara ek olarak:


Kalelerin kısa vadede şehirlerin yanında daha değersiz durduğunun farkındayız. Bunun için kalelerin işlevlerini daha da arttırabiliriz. Ancak genel olarak kale ve şehirlerin işlevsiz olduğu görüşüne katılmıyorum. Özellikle yanınızda aktif oyuncular varsa yüksek vergi toplarsınız. Gerektiği durumlarda profesyonel asker yetiştirebilirsiniz. Nitekim kaleler de şehirler gibi haneye şan puanı kazandırır.


Oyuna çeşitli "eventler" eklemeyi düşünoruz. Belli şartlar gerçekleştiğinde oyuncuya bir olayla ilgili bir ekran gelecek ve buradan rolüne uygun olarak kararlar verebilecek.


Hammadde gelirleri saatlik yazsa da sistem size dakikalık olarak ürünü veriyor.


memokal 3)

3) Bu tür web tabanlı oyunlarda oyunun bir amacı olmalıdır çünkü amaçsız bir şekilde ilerlendikçe oyuncuların hevesi ve oyunun hype ı azalır. Oyuna bir amaç eklenmeli ve o amaç elde edildiğinde oyun bitmeli ve yeni server başlama zamanı ve tarihi verilmeli. Böylece hem enflasyon artık bir sorun olmaktan çıkacaktır hemde oyun tadında sıfırlanıp tadı tuzu kaçmadan herkes farklı stratejilerle yeniden oyunu oynayabilir olacaktır. Çünkü oyun her gün daha az tat vermeye ve monotonlaşmaya başlıyor bir amaç olmadan ve savaşlar tat tuz vermemeye başlıyor.


1.3 yamasında sınırlar daha keskin olacak.

rooney Çevrimdışı

Baron

Dinar: 109

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

Arkadaş güzel yazmış dikkate alınmalı

Paladin Çevrimdışı

Özgür

Dinar: 0

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

5) Haritada toplayıcılar tüccarlar ve ordular kol geziyor ancak başkaları bunlara müdahale edemiyor. Bence oyuna daha fazla hareket gelmesi için başkasının tüccarlarına yoldayken saldırma yada askerlerine yoldayken saldırma yada gittiği yerde pusu kurma gibi farklı şeyler yapılabilmeli mesela sırf bunun için ordu hızı kasıp başkasının tüccarı dönerken yoldan kesmeye yağmalamaya çalışılması gibi farklı oynanış tarzları ortaya çıkabilir. Yada tüccar hızı toplama hızı kasılarak başkasının yetişmesi engellenebilir.



Bu özellikle kesinlikle harika olur. Onur puanına karşılık olması gerekir bununda tabi ki bence. 

Majist Çevrimdışı

Ayan

Dinar: 0

Kraliyet Dinari: 0

5 yıl önce

Ağam çok hoj demişsinde aktif oyuncu yok tir ki ?


Kroisos

ilkkanisibol'un verdiği cevaplara ek olarak:


Kalelerin kısa vadede şehirlerin yanında daha değersiz durduğunun farkındayız. Bunun için kalelerin işlevlerini daha da arttırabiliriz. Ancak genel olarak kale ve şehirlerin işlevsiz olduğu görüşüne katılmıyorum. Özellikle yanınızda aktif oyuncular varsa yüksek vergi toplarsınız. Gerektiği durumlarda profesyonel asker yetiştirebilirsiniz. Nitekim kaleler de şehirler gibi haneye şan puanı kazandırır.


Oyuna çeşitli "eventler" eklemeyi düşünoruz. Belli şartlar gerçekleştiğinde oyuncuya bir olayla ilgili bir ekran gelecek ve buradan rolüne uygun olarak kararlar verebilecek.


Hammadde gelirleri saatlik yazsa da sistem size dakikalık olarak ürünü veriyor.


memokal 3)

3) Bu tür web tabanlı oyunlarda oyunun bir amacı olmalıdır çünkü amaçsız bir şekilde ilerlendikçe oyuncuların hevesi ve oyunun hype ı azalır. Oyuna bir amaç eklenmeli ve o amaç elde edildiğinde oyun bitmeli ve yeni server başlama zamanı ve tarihi verilmeli. Böylece hem enflasyon artık bir sorun olmaktan çıkacaktır hemde oyun tadında sıfırlanıp tadı tuzu kaçmadan herkes farklı stratejilerle yeniden oyunu oynayabilir olacaktır. Çünkü oyun her gün daha az tat vermeye ve monotonlaşmaya başlıyor bir amaç olmadan ve savaşlar tat tuz vermemeye başlıyor.


1.3 yamasında sınırlar daha keskin olacak.